Friday, May 23, 2008

ياااااااااااااااااااااااااه


على ضفاف حفل توقيع العدد الاول من مدونات مصرية للجيب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ




احمد مهنى يمينا وانا يسارا.. فى نهاية يوم حفلة التوقيع


انا وصاحبى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ







تعانق الكثيرون .... وعاشو لحظة من اجمل لحظات اللقا والتعارف والحب والود
.



.
بيعت كل النسخ فى سابقة نادرا ما تتكرر

نجاح صنعتموه انتم ..... واستطعتم ان ترسمو على شفتىّ ابتسامة من اعماق القلب
فلم تفارق الابتسامة وجهى وتغمدنى نشوة العمل من اجل المذيد
الى جميع المدونيين .. اليكم جميعا وبلا استثناء
ارقى تحية اجلال واحترام
أشكركم جدا والى اقصى ما تتخيلون

فأنتم أغلى حاجة فى حياتى الآن
.
.
.

اشكر كل من ساهم فى نجاح هذا الحلم ولو بكلمة طيّبة
اشكر فريق العمل الذى ضحّى بوقته من أجل تحقيق هذا الحلم
أما صديقى احمد مهنى فهو اقرب الىّ من كل الكلمات التى يمكن ان اكتبها عنه
فبدونه لم تعرف الفكرة طريقها للتحقيق


ــ



على ضفاف الشعر
ــــــــــــــــــــــــ









لسه الدموع فى عنيك بتصارع الاحزان

لساك ضمير مهزوم ..؟
لساك أمل خجلان


هوّن عليك


يكفيك

انك تعيش انسان
دا لا كنت آخر ضل نوره بينطفى


ولا كنت آخر شـِعر إحساسه إنجرح
.
.

لأ يا أنا



غلطان

دا أنا فرحااااااااااان

ودى دموع الفرح

ــــــــــــــــــــــــــ



احمد البوهى
ــــــــــــــــــــ


تغطية حفلة التوقيع عند الصباغ






18 comments:

دكتور حر said...

والله وعديتوا يا ريس


والله فرحت قوي قوي بالجهد لكن أحب افكرك

دي البداية
والتطوير والاستمرار أهم وأصعب


تحياتي لك أخي الحبيب
وفي انتظار شوفتك ان شاء الله

Lobna Ahmed Nour said...

دموع الفرح والنجاح

اللي باذن الله هيستمر ويكبر اكتر واكتر

الف مبروك لكل المدونين

ورينا يبارك مجهودك الطيب ..

تحياتي

mohammed alsha3r said...

الف مبارك
كان يوم تحفه

شهاب الأزهر said...

خطوة أولى وفقة.. وننتظر منكم المزيد

د/اجدع بنوته said...

عؤبال الجاى باذن الله

Doaa Ebrahim Aaql said...

مبروك ياجميل

واصطنعتك لنفسي said...

مبارك عليكم النجاح الرائع

أنت تستحقوه فعلاً

خطواتكم الجاية أصعب..ربنا يكرمكم ويفتح عليكم من فضله

إيمان

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

الف الف مبرووك يا أحمد
انت شخصية محترمة جداا وربنا يوفقك
انا فرحت اوي بالحفلة برغم اني زعلان جداا اني مروحتش
لكن ان شاء الله تتعوض المرات الجاية

واتتمنالك مزيد من التوفيق
:)

ومنتظر تغطية الحفلة اللي من نوع خاااص
:)

مشروع انسان said...

الف مبرووووووووووووك

امام الجيل اللى جاى تاخر برضه

جيت اهنى
واعتذر كثيرا

انى معرفتش حضرتك علطول
حسيت انك زعلت بس انا جيت متاخر عذرا
فاتعرفت على الناس متاخر

سعدت بلقائك

ومبروك على الحفل الناجح والحضور الكبير

وربنا يوفقكم وتكبروا اكتر واكتر

يا راجل تاعبنى وراك
عمال الف بالتعليق وراك
:)
وكل يم اشقر اشوف رديت ولا لا
بجد والله طمنى
انا مليش فى الحركات القرعة دى
انى ابقى عارفك واقول معرفكش
بجد منتظر انك تقول

انك مش زعلان

ومبروك للمرة الخمستاشر
:)

سنووايت said...

الف مبروك صدور العدد الاول انا لسة ما كملتش قرايته لكن ان شاء الله لما اخلصه ناوية اكتب واقول لكم رأيي , بس كفاية انه خرج للنور
الف مبروك

rovy said...

اطيب الامانى والف مبروك
تقبل مرورى وتحياتى
rovy

تائهة فى أرض الأحلام said...

مبروك يا احمد

وبصراحة كان نفسى أكون معاكم بس للأسف الوقت لم يسمح لى

لكنى أريد أن أشترى نسخة ياترى الاقيها فين

شهرزاد said...

ألف مبروووك
على مشروعكم
مشروع الوطن
أجمل شئ ان الانسان يحلم بحاجة ويلاقيها بتتحقق على ايديه
ان شاء الله الكتاب ينجح
المجهود اللي مبذول فيه رائع والغلاف كمان فكرته عجبتني جدا واليوم كان جميل
إلى الأمام دوما
ياريت لو في ندوات لمناقشة الكتاب تكون متاخرة شوية عشان الناس تلحق تقراه كويس ان شاء الله

حمامة said...

الف مبروك يا فندم
احنا جينا وكان نفسنا نتعرف ع الناس
بس للأسف كنا مستعجلين
الف مبروك مرة تانية وعقبال المرات الجاية ان شاء الله :)

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

الف مبروك يا باشا...واعتقد انها فكرة خلقت لتستمر...تحياتى ...

Unknown said...

مبروووك
الحفل شكله كان اكثر من رااائع

جميل انك تلتقي بالناس اللي كنت بتتواصل معاهم من خلال المدونات والافكار والاراء

بس علي فكره انا مكنتش متخيله الناس كدا ابدا

ثاني مره الف مبرووووك
وربنا يبارك لكم يارب
ومنتظرين الجديد
والافكار الجديده للتطوير باذن الله

walaa rizk said...

مبروك على الحفله ومبروك على كل مدون الكتاب انا معرفتس انام يوميها من غير ما اقرا معظم الكتاب وخلصته تانى يوم رغم الامتحانات

لكن عشقى للقراءه وللتدوين خلانى اكاد اطير من الفرح وانا ماسكه الكتاب كنت حاسه انى بحلم

وبجد جزاك الله خيرا

وجزى ا\احمد مهنى اللى كان نفسى اهنيئه بنفسى

جزاكم الله خيرا على المجهود

كان تقديمك رائع للحفل

وربنا يكرمكم وحفلات الافتتاح اللى جايه اجمل وكل المدونين بجبوا

لك تحياتى

كان اسعد يوم فى حياتى صدقا

عاشقه الاقصى

أميرة محمد محمد محمد said...

تناقض كبير وحداع للنفس ام هو فعلا اقتناع بانك بشر وتكتفي بما حققته كبشر
الكبلاياء التي لا تقبل الاعتراف بالهزيمه هي التي تحول دموع الاسي الي دموع فرح
هل هذا في صالحنا
هل يجب ان نفكر بهذه الطريقه ام نعترف بفشلنا وهزائمنا حتي ولو اتعبنا هذا
هل يجب ان نرضي بنصيبنا كبشر ام نطمح الي الافضل
هذه التدوينه ادخلتني في متاهه نفسيه اذكتها الحاله التي اعيش فيها الان